elektrische fiets fietsroute

  • Margot

    Hallo, Ik ben op zoek naar routes in het buitenland die ik kan fietsen op mijn elektrische fiets. Is er te fietsen met een zware fiets (28 kg.)met elektr. ondersteuning in :

    de Jura? In het gebied rond de Bodensee in Zuid-Duitsland? Noord Frankrijk?

    Misschien heeft iemand nog andere routes in het buitenland die goed te doen zijn op een elektr. fiets.

    Het hoeven geen hele tourtochten te zijn, maar trips van zo'n 60/80 km per dag in de omgeving van bijv. een camping.

    In de toekomst wil ik wel graag fietsvakanties doen met deze fiets, van hotel/b&b naar hotel/b&b. Wie heeft daar ervaring mee in het buitenland?

    Veel vragen in een keer….alvast mijn dank…groet Margot

  • marian

    Hallo Margot, op 3 augustus vertrek ik samen met mijn man naar de Bodensee. Wij zijn van plan om het meer op de bonnefooi rond te fietsen. Ik heb een Giant electr. fiets en mijn man een hybridefiets. Het eerste logeeradres dicht bij Konstanz hebben we geboekt voor 3 nachten. Hier laten we de auto staan en gaan daarna met minimale bagage zo'n 40 a 50 km per dag fietsen. We hebben het nooit eerder gedaan, dus het wordt voor ons een avontuur! Als het bevalt gaan we in de toekomst vaker langs grote rivieren en meren. Waar water is, is het vlak fietsen. Langs de moezel is het ook prachtig!

    Succes!!